167-هفت عادت معلمان موفق


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 301
بازدید ماه : 2036
بازدید کل : 437399
تعداد مطالب : 235
تعداد نظرات : 87
تعداد آنلاین : 1

 

 

مثبت فکر می کنند

مثبت اندیشی امتیازی بزرگ در زندگی شخصی و حرفه ای است. شما درزندگیتان مخصوصاْ در حرفه آموزگاری با پیچیدگی های زیادی روبه رو  خواهیدشد. مثبت اندیشی به شما کمک خواهد کرد به بهترین صورت بر این پیچیدگی هافایق آیید. برای مثال روز اول مدرسه ممکن است متوجه اتفاقی در امور مدرسهشوید که ناراحت و ناراضی تان کند و وضعیت دلخواه شما نباشد اما یک معلممثبت اندیش تلاش خواهد کرد در روز اول مدرسه ُ با مثبت اندیشی اش از پس اینجور مشکلات و مسایل کاری برآمده و تاثیر منفی روی دانش آموزان خود نداشتهباشد.

بزرگ فکر می کنند

یک معلم کارآمد باید توقعات بالایی از دانش آموزان خود داشته باشد تاسطح تلاش دانش آموزان را بالا ببرد. اگر از بچه ها تلاش و کوشش کمی راانتظار داشته باشید تلاش کمی را هم دریافت خواهید کرد. باید با این تفکرکار کنید که می دانید دانش آموزان تان می توانند به آن سطحی که شما میخواهید دست یابند ُ از راه دادن اعتماد به نفس به آ نها. البته نباید سطحتوقع غیر واقعی داشته باشد در هر حال سطح انتظارات شما یکی از کلیدهایی استکه به دانش آموزانتان در یاد گیری و پیشرفت ها کمک می کند.

رفتارشان قابل پیش بینی است

برای بوجود آوردن یک محیط آموزشی سازنده و مفید دانش آموزانتان بایدبدانند هر روز چه انتظاری از شما دارند یعنی بتوانند کارهای شما را پیش بینیکنند پس شما نیاز دارید که هماهنگ عمل کنید این باعث به وجود آمون محیطی امنبرای یادگیری دانش آموزانتان خواهد بود و آن ها بیشتر مستعد و موفق خواهندبود.

انعطاف پذیری

یکی از نگرانی های معلم بودن این است که همه چیز مدام در حال تغییر استگسیختگی و بی نظمی مسئله ای است که همیشه وجود دارند و روزهای خیلی کمیوجود دارد که عادی و معمولی می گذرد بنابراین داشتن طرز فکری انعطاف پذیرنه تنها برای پایین آوردن سطح استرس خودتان مهم است بلکه برای دانشآموزانتان که از شما انتظار دارند در هر موقعیتی بتوانند مسائل پیش آمده رابر عهده بگیرید و اوضاع را کنترل کنید نیز مهم است.

عدالت را رعایت می کنند

بیشتر دانش آموزان از جبهه گیری معلم به نفع فرد خاصی شکایت دارند درحالی که معلم ها این موضوع را رد می کنند و ادعا می کنند که با همه یکسانبرخورد می کنند شاید هم حق با معلمان است اما گاهی وقت ها یک عمل کوچک مثلتقسیم ناعادلانه نگاه می تواند موجب بوجود آوردن این حس می شود.

اهل نظر خواهی اند

راز موفقیت در دانستن در دانستن نظرات دیگران است یک معلم می تواند برایسنجش کیفیت کار خودش هفته ای یک بار یا حداقل ماهی یکبار از بچه هابخواهند حرف هایشان را در برگه ای بدون نام بنویسند حتی از آنها بخواهندنکته ای را بنویسند که موجب شده آن ها معلمشان را بیش از پیش دوست داشتهباشند و یا حتی از دست او دلخور و ناراحت باشند.

حس شوخ طبعی دارند

حس شوخ طبعی به شما کمک می کند که معلمی موفق بشوید این خصلت شما میتواندوضعیت دلشوره آور کلاس را قبل از اینکه به بی نظمی منجر شود تسکینببخشد همچنین این حس شوخ طبعی شما می تواند کلاس را برای دانش آموزانتانلذت بخش تر کند و ممکن است باعث ترغیب بچه ها به توجه بیشتر و فهمیدن درسشود و از همه مهمتر این حس به شما اجازه می دهد لذت بیشتری از زندگی تانببرید.

برگرفته از وبلاگ درس و مشق




:: بازدید از این مطلب : 949
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خلاقیت و ریاضیات 20 و آدرس banadkoki.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com